Par fick solresan förstörd – kräver ersättning för psykiskt lidande
Ett medelålders par i Växjö har vänt sig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) sedan de hamnat i en tvist med en researrangör.
Paret spenderade i somras en chartervecka på Rhodos men de var allt annat än nöjda med det bokade hotellets standard. Enligt paret var både badrummet och sovrummet fullt med svartmögel och flera tekniska apparater var ur funktion.
När de påpekade problemen för researrangören fick de inget erbjudande om att byta rum eller hotell och de fick heller ingen hjälp från hotellets sida med möglet.
”Hotellet var en hälsorisk att bo på vilket skapade mycket frustration”, skriver paret i sin anmälan till ARN och tillägger att de är mycket besvikna på resebolagets bemötande och brist på agerande.
Charterresan kostade 14 000 kronor och paret begär nu att bolaget ska kompensera dem med 10 000 kronor för ”fel marknadsföring på nätet/hemsidan samt för psykiskt och fysiskt lidande”.
Det blir nu ARN som får granska och fatta ett vägledande beslut i tvisten mellan de båda parterna.