Växjöresenär fick hemresan förstörd – tar strid mot försäkringsbolaget
Här saknas innehåll
En kvinna från Växjö som var på utlandssemester drabbades av problem när hon skulle åka hem. Kvinnan uppger i sin anmälan till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) att hotellpersonalen inte lyckades hitta hennes pass, som hon helt enligt reglerna hade lämnat i från sig när hon checkade in.
Växjöbon valde att ta sig till flygplatsen utan pass och försökte flyga hem genom att visa upp sin biljett och legitimation, men blev nekad. Senare hittade hotellpersonalen det inlåsta passet och hon tvingades då åka tillbaka till hotellet och därefter boka en ny flygbiljett hem.
Enligt kvinnan har varken hotellet eller hennes försäkringsbolag velat betala ut någon kompensation för hennes omkostnader – en extra flygbiljett, transferkostnader och en utökad telefonräkning.
Nu vänder sig Växjöbon till ARN i hopp om att få ersättning från sitt försäkringsbolag. Hon uppger i sin anmälan att hon har försäkringsbolagets maximala reseskydd och ”om den inte täcker sådan här oförutsedda händelser, vad är man då skyddad för”.