De slåss mot jättar i marknadsförings-tävling
Svenssons i Lammhult har blivit nominerade till Swedish Content Awards, en tävling som prisar de bästa produkterna inom content marketing.
Med deras kundtidning c/o Svenssons har de blivit nominerade i Kategorin "Årets bästa kundtidning", där de slåss om vinsten mot Arla, Ica och Ikea.
– Tidningen handlar om allt från varumärkesnyheter till olika reportage. Du får bland annat följa med bakom kulisserna hos våra leverantörer. Det handlar om storytelling och vi har ju en förankring i Småland så i alla utgåvor har vi alltid haft någon Smålandsresa som vi tagit med läsarna på. Det handlar mycket om att få läsaren lite mer insikter, säger Johan Swedenborg, marknadschef på Svenssons i Lammhult och fortsätter:
– Vi har passion för god design och vill belysa området på väldigt många olika sätt. Ibland handlar det om möbler och andra gånger formgivning på andra sätt.
Totalt har 217 bidrag tävlat och juryn valde ut 79 som gick vidare i 19 olika kategorier. Prisutdelningen hålls på Berns i Stockholm den 31 maj och det blir Johan Swedenborg själv som får ta emot ett eventuellt pris eller samarbetspartnern Klintberg Niléhn är ännu oklart.
Om Svenssons i Lammhult skulle vinna tävlingen innebär det enligt Johan Swedenborg en stor stolthet och ett bevis på att de gör ett bra jobb.
– Det sänder en viktig signal till hela organisationen, att vår nivå är hög eftersom vi sätts i nominering där de fyra andra bolagen är betydligt större än oss, säger han.
Charlotte Stjernkvist